Як за тиждень пройти кваліфікацію на Prozorro Market та поповнити ряди крутих постачальників
Потенційний оборот на Prozorro Market становить 30 мільярдів гривень щороку. Це — вагомий аргумент для кожного постачальника, який працює із бюджетом. А відколи верхній поріг на закупівлі через Prozorro Market зріс з 50 до 200 тис. гривень, в електронному каталозі — ажіотаж. За кілька місяців понад 2500 нових постачальників подали заявки на те, щоб пройти кваліфікацію та почати торгувати з державою.


Новий інструмент публічних закупівель суттєво спрощує життя як держзамовникам, так і бізнесу. Замовники можуть купити потрібний товар в електронному каталозі — практично те саме, що в онлайн-магазині. А постачальникам не треба ходити на торги й готувати тонни документації щоразу. Достатньо один раз пройти кваліфікацію у Prozorro Market, і можна спокійно займатися бізнесом, а не бюрократією.


Продажі в електронному каталозі відбуваються за двома процедурами:


Шляхом прямого замовлення. Сума — до 50 тис. гривень. Покупець на майданчику обирає товар, кладе його у кошик та оформляє замовлення. Продавець контактує із покупцем та укладає договір. Фінальна стадія процедури — звіт про укладений договір та, зрештою, поставка товару.


Через запит ціни пропозиції. Сума — до 200 тис. гривень. Якщо у каталозі є більше ніж дві пропозиції на товар, який потрібен замовнику, система надсилає запит на ціну до всіх кваліфікованих постачальників. У відповідь постачальники через Prozorro надають свою актуальну пропозицію, а система автоматично визначає переможця.


Як пройти кваліфікацію у Prozorro Market за тиждень, оминути всі підводні камені та почати вдало продавати державі? Команда навчальної платформи B2G Consulting розбирає це із представниками центральних закупівельних організацій ДУ «Професійні закупівлі» Олександром Дем'яненком та ДП «Медичні закупівлі України» Андрієм Кузьо.


Офіційна «шпаргалка» для постачальників — на головній сторінці сайту Prozorro. Там розміщено цілий розділ з інформацією для бізнесу, який хоче пройти кваліфікацію у Prozorro Market.


Покроковий алгоритм кваліфікації такий:

1 крок. Обрати один або декілька кодів CPV, за яким постачальник хоче постачати товари.

2 крок. Знайти оголошення про кваліфікацію. Це можна зробити через особистий кабінет на майданчику або через головну сторінку на Прозоро.

3 крок. Уважно прочитати кваліфікаційні вимоги.

4 крок. Підготувати пакет документів відповідно до кваліфікаційних вимог.

5 крок. Порівняти свій пакет документів із зазначеними вимогами.

6 крок. Зателефонувати до ЦЗІ, якщо щось незрозуміло. В кожному оголошенні є номер телефону контактної особи.

7 крок. Відправити готовий пакет документів через особистий кабінет на майданчику.

Для того, щоб зареєструвати юридичну або фізичну особу-підприємця у Prozorro Market, ЦЗО має провести перевірку. Перевіряють реєстрацію постачальника та наявний досвід. Приміром, якщо фізична особа не зареєстрована як ФОП, вона не може займатися підприємницькою діяльністю і кваліфікацію не пройде.


У Prozorro Market існує 4 способи підтвердження досвіду:


1. Якщо компанія уже працювала у системі Прозоро, потрібно вказати 5 договорів за обраним кодом CPV, які були укладені і не розірвані за період 2019–-2021 років.

2. Вказати 3 договори, укладені на Prozorro Market. Їх наявність говорить про те, що постачальник уже має досвід роботи із замовниками та проходив перевірку раніше.

3. Надати 20 накладних за період 2019–2021 років, у яких значиться товар за обраним кодом CPV. Ключове — ці накладні мають бути завірені як зі сторони постачальника, так і зі сторони замовника.

4. Або ж — надати 20 податкових накладних.


Найчастіше постачальники «спотикаються» на підтвердженні досвіду.


Найпоширеніші факапи:

  • відсутність звіту про виконаний договір у тих угодах на Прозоро, які постачальники надають на підтвердження досвіду;

  • не підписані довідки, які підтверджують наявність досвіду (ні «живим» підписом, ні КЕП);

  • постачальник зазначає, що подає 20 накладних, а завантажує 18 чи 19;

  • товар у накладній за кодом CPV не відповідає тому, по якому постачальник хоче пройти кваліфікацію. Наприклад, комп'ютерна техніка за кодом CPV 3021 — це ноутбуки, системні блоки, моноблоки, тобто техніка, яка обробляє інформацію, а комп'ютерна техніка за кодом CPV 3023 — це периферійне обладнання (принтери, монітори). Іноді і замовники цього не розрізняють. Наприклад, замовник купує ноутбуки, системні блоки, а накладну видає на клавіатуру. Це різні товари за кодом CPV. Якщо постачальник хоче пройти кваліфікацію на продаж ноутбуків, а накладні у нього — на принтери, то це прямий шлях до відмови у кваліфікації.


Якщо постачальнику відмовили у кваліфікації, як йому зрозуміти, в чому його промах?

Причини відмови у кваліфікації ЦЗІ повідомляє постачальнику у відповідному протоколі. Менеджери електронного каталогу можуть дати лише дві відповіді: «кваліфікацію підтверджено» або «у кваліфікації відмовлено». Якщо постачальник не додав якийсь документ або не поставив десь підпис, він не може це «доробити». Потрібно проходити процедуру кваліфікації наново. Добра новина полягає в тому, що податися на кваліфікацію заново можна в той же день, коли постачальник отримав відмову. Перед тим, звісно, варто усунути недоліки, на які вказала ЦЗО у своєму протоколі.


Скільки часу триває процедура кваліфікації? За законом — до 15 робочих днів. Однак ЦЗО, здебільшого, вкладається у двічі коротші терміни. Якщо документи якісно підготовлені, то вже за 7–10 днів постачальник може починати свій бізнес у Prozorro Market.


Як успішно продавати через Prozorro.Market. Інструкція для постачальників.
Курс по темі:
23-26 березня
Ура! Ви — в Prozorro Market! Що далі?


Потрібно зробити пропозицію на товари через кабінет на майданчику. В кабінеті можна побачити товар з категорії, по якій постачальник пройшов кваліфікацію. Щоб подати свою пропозицію, треба обрати один з наявних товарів та вказати його вартість або запропонувати додати в каталог новий товар. Щоб запропонувати новий товар, треба надати його опис ЦЗО.

Майже в усіх електронних майданчиків є функція пакетного завантаження пропозицій, оновлення цін тощо. Постачальнику потрібно якомога детальніше заповнити гугл-форму, пропонуючи свій товар на розгляд ЦЗО. Варіант: пишемо «бренд+модель», натискаємо «відправити» — не підходить. Товар має бути добре виписаний технічною мовою, а для підтвердження — надані лінки чи відповідні документи (наприклад, технічна специфікація товару).

Інформація, яку потрібно зазначити про свій товар:

  • Місце поставки. Постачальник зазначає, у які регіони України зобов'язується постачати товар.

  • Ціна за одиницю товару з урахуванням доставки. Якщо вартість доставки у різні регіони є різною, потрібно подати кілька пропозицій.

  • Примітки. Тут можна зазначити, наприклад, про гарантійне обслуговування.


Зрозуміло, що багато постачальників хочуть бачити власний бренд у каталозі. Однак, Prozorro Market орієнтований на потреби державного замовника. Держава не купить ексклюзив, якщо він не передбачений всілякими державними «ГОСТами».

Підписуйтесь на телеграм-канал B2G Consulting
І трохи бізнес-менеджменту:

Продаєте ви у крамниці, у ресторані чи на Prozorro Market — бізнес завжди орієнтується на клієнта.

В електронному каталозі постачальник має відповісти на замовлення впродовж 2-х робочих днів. Цінуйте замовника! Це гарантує вам не лише прибуток, але й імідж серйозного постачальника.

Слідкуйте за цінами і вчасно їх оновлюйте. Якщо покупець замовив за ціною в каталозі, він не має платити дорожче. Тому або втратите замовника, або будете працювати собі у збиток.

Державний замовник купує лише те, що відповідає затвердженим нормам і стандартам. З ексклюзивом на Prozorro Market краще не приходити.

Очікування має відповідати реальності. Інакше товар вам повернуть.

Не забувайте у ціну закладати вартість доставки у регіон замовника.


Торгівля з державою — специфічне, але стабільне джерело доходу. Державні замовники купують завжди. У Prozorro Market постачальнику не треба стояти годинами за прилавком, виглядаючи свого покупця. Достатньо один раз пройти кваліфікацію — й отримати зручний канал збуту, не вкладаючись у додаткову рекламу. Команда навчальної платформи B2G Consulting радить дотримуватися алгоритмів, якими поділилися наші експерти. З цим «конспектом» ваша кваліфікація до Prozorro Market пройде швидко.


Інтерв'ю з Олександром Дем'яненко - проджект менеджер е-каталога Prozorro Market
Кваліфікація в медичну частину каталогу Prozorro Market. Інтервью з Андрієм Кузьо